Löptid för kreditfacilitet förlängd

Löptiden för den kreditfacilitet  på 100 Mkr som Bactiguard erhöll ett lånelöfte om i november 2015 har  förlängts till den 31 december 2017

Bactiguard ingick i november 2015 avtal om en kreditfacilitet på totalt 130 Mkr, bestående av ett lånelöfte om 100 Mkr och en förnyelse av av checkräkningskredit om 30 Mkr. Tillsammans med bolagets likvida medel säkerställer kreditfaciliteten refinansieringen av Bactiguards obligationslån som förfaller i december 2016. Vid utnyttjande av lånelöftet skulle krediten enligt det urpsrungliga avtalet förfalla den 30 juni 2017.

Avtalet har idag uppdaterats med en förlängning av löptiden på krediten vid utnyttjande av lånelöftet till den 31 december 2017. Övriga villkor kvarstår oförändrade.

Informationen är sådan som Bactiguard Holding AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2016-08-09, kl. 18.30.

Fredrik Järrsten, CFO, mobil: +46 725 500 089